Město Český Dub

Rok 2025

Informace k poskytování neinvestičních dotací z rozpočtu města Český Dub na rok 2025

 

  1. Zastupitelstvo města Český Dub schválilo v rozpočtu města pro rok 2025 částku 1 000 000 Kč pro poskytování dotací.
  2. Dotace se poskytují v souladu se zákonem č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění a zákonem č. 128/2000 Sb., o obcích, v platném znění.
  3. Dotaci je možné poskytnout na komunitní a spolkové činnosti, konkrétní kulturní, sportovní, vzdělávací či společenské akce nebo zajištění celoroční činnosti žadatelů vykonávajících společensky prospěšnou činnost na území města a jeho okolí v kalendářním roce 2025. Upřednostněny budou aktivity a činnosti realizované ve městě Český Dub nebo podporující město a občany města a aktivity a činnosti zaměřené na děti a mládež realizované v Českém Dubu.

A.    Celoroční komunitní a spolková činnost na území města 

  • maximální výše dotace 20.000,-- Kč
  • dotace je poskytována ve formě paušálu na výdaje, které souvisí s účelem dotace (§ 10a, odst. 8, písm. c) zák. č. 250/2000 Sb.)
  • ve finančním vypořádání předloží příjemce dotace povinně s využitím předepsaného formuláře Zpráva o činnosti za rok 2024 (viz formulář Zpráva o činnosti - typ A) – příjemce předkládá zprávu do 15. 2. 2026
  • věcná způsobilost výdajů (výdaj je spojený s komunitní a spolkovou činností)
  • časová způsobilost výdajů - časově jsou způsobilé výdaje uskutečněné v období 1.1.2025 – 31.12.2025. V případě nákladů souvisejících s účelem dotace a vzniklých v prosinci 2025 jsou časově způsobilé výdaje uhrazené do 31.1.2026.

B.    Jednorázové kulturní, sportovní, vzdělávací či společenské akce se zapojením veřejnosti

  • dotace je poskytována na plánované výdaje spojené s realizací konkrétní akce – v žádosti o dotaci musí být určeny výdaje, které budou hrazeny z dotace
  • ve finančním vypořádání předloží příjemce dotace povinně s využitím předepsaného formuláře Zpráva o akci realizované v r. 2025, včetně závěrečného vyúčtování poskytnutých dotačních prostředků (viz formulář Zpráva o akci - typ B)
  • k vyúčtování dotačních prostředků příjemce doloží:
  1. doklad prokazující účel výdaje (faktura, paragon, výkaz, apod.)
  2. doklad o provedení úhrady výdaje (výdajový pokladní doklad, výpis z bankovního účtu)
  • příjemce předkládá Zprávu o akci realizované v r. 2025, včetně vyúčtování poskytnutých dotačních prostředků do 15. 2. 2026
  • věcná způsobilost výdajů (výdaje uvedené v žádosti o dotaci, resp. ve veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace)
  • časová způsobilost výdajů - časově jsou způsobilé výdaje uskutečněné v období 1.1.2025 – 31.12.2025. V případě nákladů souvisejících s účelem dotace a vzniklých v prosinci 2025 jsou časově způsobilé výdaje uhrazené do 31.1.2026.

C.    Celoroční společensky prospěšná činnost s aktivitami zaměřenými na děti a mládež na území města 

  • minimální výše dotace 20.000,-- Kč
  • dotace je poskytována na činnost žadatele a provoz zařízení žadatele, 
  • v žádosti o dotaci musí být určeny výdaje, které budou hrazeny z dotace
  • ve finančním vypořádání předloží příjemce dotace povinně s využitím předepsaného formuláře Zpráva o činnosti za rok 2025, včetně závěrečného vyúčtování poskytnutých dotačních prostředků  (viz formulář Zpráva o činnosti - typ C)
  • k vyúčtování dotačních prostředků příjemce doloží:
  1. doklady prokazující účel výdaje (faktura, paragon, výkaz, apod.)
  2. doklady o provedení úhrady výdaje (výdajový pokladní doklad, výpis z bankovního účtu)
  • příjemce předkládá Zprávu o činnosti za rok 2025, včetně závěrečného vyúčtování poskytnutých dotačních prostředků do 15. 2. 2026
  • věcná způsobilost výdajů (výdaje uvedené v žádosti o dotaci, resp. ve veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace)
  • časová způsobilost výdajů - časově jsou způsobilé výdaje uskutečněné v období 1.1.2025 – 31.12.2025. V případě nákladů souvisejících s účelem dotace a vzniklých v prosinci 2025 jsou časově způsobilé výdaje uhrazené do 31.1.2026.

D.    Stavebně-technická podpora celoroční společensky prospěšné činnosti.

  • dotace je poskytována na plánované výdaje spojené s realizací konkrétní opravy, rekonstrukce, technického zhodnocení majetku ve vlastnictví žadatele, který slouží pro zajištění celoroční společensky prospěšné činnosti – v žádosti o dotaci musí být určeny výdaje, které budou hrazeny z dotace
  • akce musí být realizovány na majetku ve vlastnictví žadatele
  • podíl dotace na realizované akci činí maximálně 50 % z celkových realizačních výdajů
  • ve finančním vypořádání předloží příjemce dotace povinně s využitím předepsaného formuláře Zpráva o akci realizované v r. 2025, včetně závěrečného vyúčtování poskytnutých dotačních prostředků (viz formulář Zpráva o akci - typ D)
  • příjemce je povinen doložit 100 % výdajů na realizovanou akci; k vyúčtování dotačních prostředků příjemce doloží:
  1. doklad prokazující účel výdaje (faktura, paragon, výkaz, apod.)
  2. doklad o provedení úhrady výdaje (výdajový pokladní doklad, výpis z bankovního účtu)
  • příjemce předkládá Zprávu o akci realizované v r. 2025, včetně vyúčtování poskytnutých dotačních prostředků do 15. 2. 2026
  • věcná způsobilost výdajů (výdaje uvedené v žádosti o dotaci, resp. ve veřejnoprávní smlouvy o poskytnutí dotace)
  • časová způsobilost výdajů - časově jsou způsobilé výdaje uskutečněné v období 1.1.2025 – 31.12.2025. V případě nákladů souvisejících s účelem dotace a vzniklých v prosinci 2025 jsou časově způsobilé výdaje uhrazené do 31.1.2026.

  1. Žadatelem může být právnická osoba nebo fyzická osoba – o dotaci rozhoduje poskytovatel na základě písemné žádosti. Žádost musí obsahovat povinné údaje dle ustanovení § 10a, odst. 3 zák. č. 250/2000 Sb. (viz formulář Žádost o dotaci z rozpočtu města Český Dub).
  2. S příjemcem dotace bude uzavřena veřejnoprávní smlouva dle ustanovení § 10a, odst. 5, zák. č. 250/2000 Sb. 
  3. Žadatelé mohou podávat žádosti průběžně. Žádost se všemi přílohami je možné podat (i) v tištěné formě osobním doručením na podatelnu Městského úřadu v Českém Dubu nebo zasláním na adresu: Město Český Dub, Nám. B. Smetany 1, 463 43  Český Dub nebo (ii) v elektronické formě zasláním do datové schránky města Český Dub (4c4b45x)
  4. Vyhodnocování žádostí o dotace proběhne v termínu od 31. března 2025 až do vyčerpání finančních prostředků schválených na poskytování dotací v rozpočtu města pro rok 2025.
  5. Vyúčtování dotace bude poskytovateli předloženo v souladu se sjednanými podmínkami, termíny a místem uvedenými ve veřejnoprávní smlouvě o poskytnutí dotace. Pokud žadatel nesplní podmínky stanovené ve veřejnoprávní smlouvě, vystavuje se vymáhání neproúčtované části dotace (nebo celé dotace), případně sankcím specifikovaným ve veřejnoprávní smlouvě (dle zákona č. 250/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů, v platném znění).
  6. Na dotaci není právní nárok.
  7. Konzultace k dotacím poskytuje od 17. 3. 2025 Ing. Petr Ponikelský, vedoucí odboru rozvoje města, ekonomiky a správy majetku, tel. 778 453 489, e-mail: petr.ponikelsky@cdub.cz.

Schváleno usnesením rady města č. 2025/RM/03/041 ze dne 12.02.2025.

Žádost o dotaci (vzor 2025) – typ dotace A, B, C, D - XLS 
Žádost o dotaci (vzor 2025) – typ dotace A, B, C, D - PDF 
Zpráva o činnosti - typ A (vzor 2025) - DOC 
Zpráva o akci – typ B (vzor 2025) - DOC 
Zpráva o činnosti - typ C (vzor 2025) – DOC
Zpráva o akci – typ D (vzor 2025) - DOC
Závěrečné vyúčtování (pomocný nástroj pro typ B, C, D) - XLS 
 

Město

Překlad (translations)

KALENDÁŘ AKCÍ

Po Út St Čt So Ne
28 1
4 8 9
25
1 6

Interaktivní mapa

Interaktivní turistická mapa

Kliknutím do mapy otevřete mapový prohlížeč

Spolky a zájmová sdružení

Městské organizace